Odp: Siarczan żelza plamy???

Autor: stanislaw popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 08:29:06 MET DST

Dnia 11-07-2005 o godz. 23:12 wojo napisał(a):
> Witam
>
> Mam problem i mysle ze trafilem do wlsciwego grona ludzi, Na
> fartuchu mam liczne plamy powstałe z siarczanu żelaza, chcialbym je
> jakos usunac bo kupowanie nowego fartucha jest niewskazane ze wzgledow ekonomicznych, jezeli ktos wie jak to zrobic to prosze o porade.
> W. MAk
Wodny roztwór kwasu szczawiowego lub dowolnego szczawianu (amonowego, sodowego lub potasowego) powinny całkowicie usunąć Twój problem z białego fartucha. Związek kompleksowy żelaza(III) z anionem szczawianowym jest bezbarwny, a sam kation jet żółto-pomarańczowy. Jeśli jesteś z Warszawy lub okolic - mogę Ci podarować choćby kilogram szczawianu amonu, ale przejdź na prywatny. ]
sp

Morza szum, ptaków spiew, złota plaża ...wszystko znajdziesz nad
polskim morzem. Wybierz sie na wakacje.wp.pl na Półwyspie Helskim.
Spotkajmy sie tam: http://klik.wp.pl/?adr=www.wakacje.wp.pl&sid=428