Re: Jak zneutralizować kwas pikrynowy?

Autor: Krzysztof Jakubiec <ruthen_at_o2.pl>
Data: Fri 08 Jul 2005 - 14:19:29 MET DST

7 lipca 2005 r. o 19:58 janowsk@o2.pl napisał:

> Bez przesady, pracowałem z kwasem pikrynowym i żyję. Poza tym lepiej
> to oczyścić przez krystalizację i potem jakoś wykożystać lub
> sprzedać niż palić w ognisku.

No tak, ale mój Profesor miał pecha i ten Jego kwas pikrynowy
był czymś zanieczyszczony. No i wybuchło podczas ogrzewania.

Pikryniany metali ciężkich nie są zbyt przyjemne w obróbce,
ale to
kwestia gustu (i stosowanych zabezpieczeń).

Choć w przypadku obecności substancji organicznych, może być
podobnie jak przy chloranie potasu.
Czysty, to myśmy w szkole topili w probówce i nic nie wybuchało,
ale jak kolega ucierał (!) chloran potasu z fosforem czerwonym
i siarką,
to mu się to zapaliło i poparzyło mu ręce (trociny też mogą
być...).

Pozdrawiam,
Krzysztof Jakubiec