laser azotowy i nie tylko

Autor: Mateusz <x_foton_at_interia.pl>
Data: Fri 08 Jul 2005 - 13:30:54 MET DST

Witam!
Jak co roku, na początku wakacji nachodzi mnie chęć zrobienia czegoś, niekonieczne łatwego, ale efektownego. Doszedłem do wniosku, że czymś takim może być laser ;P
Na stronie MYZLAB zamieszczony jest opis lasera azotowego (powietrznego) - http://www.myzlab.pl/hv/laser/. W takim urządzeniu pompowanie następuje przez wyładowania w gazie. Kłopotem może być tylko zasilanie = 15kV (ale jak przekonali się Ci którzy robili lamę plazmową nie jest to takie trudne).
Dochodzą do mnie pogłoski, że laser można sklecić na bazie halogenków miedzi II np. CuCl2, lecz nie mogę znaleźć żadnego wiarygodnego źródła mogącego to potwierdzić.
Czy zna koś może jeszcze jakieś inne proste (wręcz kuchenne 8D) przepisy na laser, w którym ośrodek czynny jest ciałem stałym lub cieczą prostą do otrzymania w domowych warunkach? Będę wdzięczny za karzą wskazówkę.
Pozdrowienia Mateusz.
P.S Może już ktoś tworzył taki wynalazek na własną rękę?

Zamachy w Londynie: FOTO RAPORT >>> http://link.interia.pl/f18a1