Re: drobny problem z kotkami

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 06 Jul 2005 - 09:24:23 MET DST

> Najlepsza jest wiatrowka, nie zabija - ale "goni" rowno. Koty doskonale
> przekazujq sobie informacje i omijajq "balkon", ba teren z daleka ....

Wiatrówka to kiepski wybór, trzeba by patrolowac co jakis czas balkon a na
to nikt chyba nie ma tyle czasu. Poza tym jak by nie bylo zadaje sie ból.

Pomysl z dezodorantem jest tu chyba najlepszy. Kot przewaznie wacha miejsce
nim je obsika, wszelkie substancje nie pachnace naturalnie a intensywnie
beda omijane przez wszystkie zwierzeta. Technicznie rzecz ujmujac to
najbardziej dostal by popalic ryj swini gdyz jej powonienie jest
kilkukrotnie czulsze niz psa, fakt ... praktycznie swinki nie zwykly znaczyc
terenu a dziki robia to tylko w okresie godowym (pocieraja drzewka bokami
ciala o ile dobrze pamietam) i wylacznie w lesie stad informacja ta to tylko
ciekawostka. Najblizszy po swini jest pies wiec sposób z dezodorantem
najlepiej bedzie dzialal wlasnie na niego, kot równiez ma dobry wech wiec
sposób powinien dzialac. Odradzam stosowanie substancji smierdzacych, ludzi
tez moga odstraszac a wplyw na zwierzeta moze okazac sie watpliwy.
   Detergenty silnie pachnace tez sa, zawieraja glikol propylenowy,
laurynosiarczan sodu ciecze o znacznej gestosci a to dobre bazy sa
substancji zapachowych które uwalniane sa dosc dlugi czas z takiiego
podloza. Ewentualnie mozna dodac kapke perfum do nich. Po czym bierzemy
pedzel i smarujemy miejsca które bywaja znaczone, dobrze jest zmyc wczesniej
to miejsce wada z dodatkiem utleniaczy, np nadmanganianu (+ kw cytrynowy),
badz wapna chlorowanego by usunac wczesniejsze slady :D.
   Jak ktos zastosuje to niech napisze na priva badz ogólnym o efektach,
O.K. ? Jesli problem okaze sie szerszy to z przyjemnoscia opracuje cos w
instytucie, bo wytwarzanie takiego plynu to bylby dobry chwyt marketingowy
:D a z zapachami jestem w zasadzie na "ty" i mam dosc duza baze odczynników
i produktów.

Z powazaniem dla Wszystkich Forumowiczów
Michael de Greyangel