Fwd: pH roztworu...

Autor: Pawel Wisniewski <xmike1_at_tenbit.pl>
Data: Thu 30 Jun 2005 - 14:12:28 MET DST

ja bym to zrobil w ten sposob.
przeliczyc stezenie % na stezenie molowe, z tablic wynika ze jesli
faktycznie Twoj roztwor ma 36 % to jego stezenie molowe wynosi 11.642M
tak wiec aby otrzymac stezenie pH= 1 to steznie musi wynosic 0.1 M
czyli np.

aby otrzymac 0,3 Litra roztworu o pH =1 musisz zmieszac
2.6 mililitrow 36% roztworu kwasu i dopelnic do 0.3 litra woda.

aby otrzymac 0.3 LItra roztworu o pH =3 musisz zmieszac
2,5 *10^-2 mililitra 36% roztworu kwasu i dopelnbic do 0.3 litra woda

 im wieksze pH tym mniejsze objetosci kwasu tak wiec lepiej najpierw
 zrobic wieksze ilosci roztowow a pozniej poprostu odmierzac potrzebna
 ilosc :)

wszystkie obliczenia sa ze wzrou

C1*V1 = C2*V2

c1 - stezenie molowe kwwasu przed
v1 - objetosc kwasu przed
C2-steznie molowe jakie chcemy otrzymac
v2- objetosc jaka chcemy oitrzymac

z tad mozna wszystko wyliczyc.

nie wiem czy dokladnie oto TObie chodzilo ale tylko to przyszlo mi do
glowy :)

This is a forwarded message