Re: pH roztworu...

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 14:29:12 MET DST

> Chodzi rzeczywiście o sporządzenie roztworów rzeczywistych, nie zaś o
> teoretyzowanie... Chcąc nie chcąc zabojcza dokladność nie jest mi tutaj
> potrzebna, chodzi o otrzymanie roztworów, ktorych pH będzie mniej więc równe
> wymienionym wcześniej wartościom...

Znowu niestety brak wyjanienia celu... Bo po pierwsze: odchyłki pH będš
być może dochodzić do 1 jednostki pH. Po drugie: tak rozcieńczone roztwory
w kontakcie z innymi roztworami zmienić moga wartosć pH bardzo znacznie
(majš bardzo kiepskie własciwosci buforujšce).
Powtarzam apel: jesli pytacie, to nie bšdzcie tak lakoniczni i podawajcie
cel pytania.
tpl