Re: bezwodnik fumarowy

Autor: Krzysztof Zuzanski <Krzysztof.Zuzanski_at_zak.com.pl>
Data: Fri 24 Jun 2005 - 11:40:51 MET DST

Oba kwasy - maleinowy i fumarowy , będące izomerami cis i trans w czasie ogrzewania dają ten sam bezwodnik .
Bezwodnik ten po hydrolizie daje tylko jeden typ kwasu - kwas maleinowy .
Z tego wzgledu logiczne wydaje się nazwanie go bezwodnikiem maleinowym , a nie bezwodnikiem fumarowym.

K.Z.

  Tu się nie kłócę. Związek pod tą nazwą po prostu udało mi się zanleźć w
  bazie któregoś z programów chemicznych, co absolutnie nie jest wiążące.
  Natomiast wydaje mi się, że jest to bardziej bezwodnik kwasu maleinowego,
  tylko że transizomeryzacja nie jest specjalnie trudna do wywołania
  szczególnie w stronę cis -> trans. Nie wiem czy w takiej sytuacji można
  ten bezwodnik nazwać też bezwodnikiem fumarowym.

  --
  Pozdrawiam,
  Andrzej Okuniewski