Re: bezwodnik fumarowy

Autor: Andrzej Okuniewski <chemmix_at_o2.pl>
Data: Fri 24 Jun 2005 - 10:57:43 MET DST

Dnia Fri, 24 Jun 2005 07:01:16 +0200, Andrzej Ledwig
<andrzej.ledwig@zak.com.pl> napisał:

> Byc moze sie myle, ale to jest bezwodnik kwasu maleinowego
> Kwas fumarowy jest izomerem "trans" i ma grupy karbonylowe
> 'po przeciwnych' stronach osi wiązania podwójnego.
> Nie jestem pewien czy ma on w ogole swój bezwodnik - wydaje mi sie,
> ze taki zwiazek nie istnieje

Tu się nie kłócę. Związek pod tą nazwą po prostu udało mi się zanleźć w
bazie któregoś z programów chemicznych, co absolutnie nie jest wiążące.
Natomiast wydaje mi się, że jest to bardziej bezwodnik kwasu maleinowego,
tylko że transizomeryzacja nie jest specjalnie trudna do wywołania
szczególnie w stronę cis -> trans. Nie wiem czy w takiej sytuacji można
ten bezwodnik nazwać też bezwodnikiem fumarowym.

--
Pozdrawiam,
Andrzej Okuniewski