Re: reaktor termojadrowy - Jednak tylko 500 MW

Autor: Bartosz Burger <bartosz.burger_at_wp.pl>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 13:43:24 MET DST

Witaj F,

W Twoim liście datowanym 13 czerwca 2005 (22:20:22) można przeczytać:

F> Jeżeli mogę się wtrącić to z całą dużą pewnością nie jest to jednak
F> pomyłka gdyż na stronie międzynarodowej projektu :
F> http://www.iter.org/index.htm
F> Jest napisane jasno że będzie on wytwarzał 500 MW mocy:
Niestety nie wiele wiem o tym framcuskim projekcie ale z tego wynika ze
niemieckia elektrownia bedzie dwa razy wieksza. Na razie maja tam
jedno sposrod bodajze 12 projektownych uzadzen ogrzewajacych, ogromne
konstrukcje majace byc obudowa dla samego stelleratora...
Musze przyznac ze same elektromagnesy, ich rozmiar i precyzja robia
wielkie wrazenie.
Wiecej informacji znajduje sie na stronie ktora ostatnio podałem

F> Ale napisano tam także że projekt ten określany jest często mianem "DEMO"
F> i ma być narazie tylko "przyczółkiem" do dalszego rozwoju w tej dziedzinie
F> wiedzy która dotychczas nie jest bardzo rozwinięta jeżeli chodzi o
F> praktykę.
Tak to juz jest ze wszelkie odkrycia i wynalazki po pewnym czasie
zastepowane sa ich lepszymi tudziez bardziej rozwinietymi wersjami.
Kto wie jak beda wygladały elektrownie fuzyjne za 10 lat?]

PS. Mozliwe ze za jakis czas bede miał zdjecia z wycieczki do
Griefswaldu, zainteresowanym moge cos podesłac lub umiscic w sieci.

--
Pozdrowienia,
 Bartosz Burger