reaktor termojadrowy - Jednak tylko 500 MW

Autor: F <faust_at_lm.pl>
Data: Mon 13 Jun 2005 - 22:20:22 MET DST

Dnia Mon, 13 Jun 2005 18:33:46 +0200, Bartosz Burger
<bartosz.burger@wp.pl> napisał:

> Witaj Kazimierz,
>
> W Twoim liście datowanym 13 czerwca 2005 (14:55:34) można przeczytać:

> MW, a w
> sumarycznej
>
> Prawdopodobnie jest to pomyłka. W Griefswaldzie buduja elektrownie
> ktora w zamierzeniu ma dac moc 1 GW.

Jeżeli mogę się wtrącić to z całą dużą pewnością nie jest to jednak
pomyłka gdyż na stronie międzynarodowej projektu :
http://www.iter.org/index.htm
Jest napisane jasno że będzie on wytwarzał 500 MW mocy:

Plasma Major Radius 6.2m
Plasma Minor Radius 2.0m
Plasma Volume 840m3
Plasma Current 15.0MA
Toroidal Field on Axis 5.3T
Fusion Power 500MW
Burn Flat Top >400s
Power Amplification >10

Ale napisano tam także że projekt ten określany jest często mianem "DEMO"
i ma być narazie tylko "przyczółkiem" do dalszego rozwoju w tej dziedzinie
wiedzy która dotychczas nie jest bardzo rozwinięta jeżeli chodzi o
praktykę.
Strona jest bardzo rozbudowana i polecam ją gorąco wszystkim
zainteresowanym.
  (oczywiście wszystko in English)
Ale są także spore ilości zdjęć dla ludzi nie zaznajomionych z tym jakże
zawiłym językiem.

Pozdrawiam i zachęcam do dalszej dyskusji

Ps (Sam nie jestem wielkim fachowcem w tej dziedzinie ale pasjonatem
prawdziwym i chętnie cichutko przysłuchiwał się będę wszystkim waszym
wymianom zdań; już sam fakt że kolega naopisał o tym przedśięwzięciu jest
nadwyraz pozytywny chociaż temat może żeczywiście troszeczkę bardziej
fizyczny niz chemiczny; ale nie bądźmy tacy drobnomieszczańscy)

Pozdrawiam Serdecznie