problem termodynamiczny

Autor: Dominik <dkub4_at_wp.pl>
Data: Sat 04 Jun 2005 - 16:14:32 MET DST

Witajcie,

  Pomozcie prosze: w jaki sposób oszacowac temperature, ktora
  odpowiada okreslonej energii? Zdaje mi sie, ze taki prosty zwiazek
  nie istnieje, ale swita mi druga zasada termodynamiki: T=dQ/dS
  Najprostszy przyklad: w jakiej temperaturze dysocjuje termicznie
  woda? (energia dysocjacji to 118 kJ/mol)
  Na grupie pl.sci.fizyka znalazlem takie cos: http://tinyurl.com/832du
  Ale to pomylka - przeciez sam tlen dysocjuje termicznie juz
  ponizej 5000 deg C, a ponad 20k deg C to juz plazma helu!
  I dalej: w jakiej temperaturze nici DNA rozplatajq sie? Czy
  jesli znam energie wiazania pomiedzy nicmi (5-7kj/wiazanie) to czy
  moge oszacowac te temperature?
  A z pogranicza biochemii - czy takie termiczne rozplatanie nici
  ma jakies znaczenie praktyczne?

  Serdecznie dziekuje,

Dominik.