metylowanie - CH3I

Autor: Dominik <dkub4_at_wp.pl>
Data: Mon 30 May 2005 - 21:41:55 MET DST

Drodzy Chemicy,

  Jak mogłaby wyglšdać aparatura do metylowania jodkiem metylu
  (t.wrz. 42 deg C) w wysokich temperaturach? Czy reakcja zachodzilaby
  na granicy faz cieklej i gazowej, czy oba reagenty trzeba
  przeprowadzic w stan pary? Czy do tego typu reakcji zawsze stosuje
  się autoklaw, czy może sš jakieœ alternatywy? (szkło?)
  Wiem, ze to wielce niepraktyczne i dlatego stosuje sie o wiele tanszy i wygodniejszy (CH3)2SO4,
  niemniej jednak jestem ciekaw budowy takiego zestawu, bo metoda ta
  byla kiedys stosowana. Z góry serdecznie dziękuję,

Dominik.