Elektroforming

Autor: Krzysztof <chemik29_at_wp.pl>
Data: Thu 26 May 2005 - 00:40:09 MET DST

Witam wszystkich chemfan-owiczów !!

Zaciekawiony ostatnio tematem "elektroformingu" zacząłem szukać informacji w
internecie na temat tejże techniki osadzania powłok. Niestety wszystkie
strony poruszające te tematy nie podają informacji do praktycznego
zastosowania. Interesuje mnie problem wytworzenia folii miedzianej tą
metodą. Wiem, że wytwarza się ją poprzez elektrolityczne osadzanie miedzi na
wale z stali nierdzewnej i następnie stripuje się ją zawijając na koniec w
szpulę, ale jakie są parametry kąpieli - prąd, napięcie, jakie są stosowane
prędkości obrotów, jaki elektrolit itp...
Chciałbym się więc zapytać Szanownych Kolegów/Koleżanek czy nie mają dostępu
do bardziej praktycznych opisów stosowania tejże metody i produkcji folii Cu
czy to w forme elektronicznej czy też książkowej (chętnie bym odkupił jeśli
ktoś nie potrzebuje), a może ktoś spotkał się w swojej pracy z
"elektroformingiem"?

Pozdrawiam
Krzysztof