Re: Dokładność oznaczeń fotometrycznych

Autor: Pawel Pawlowicz KCh <Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL>
Data: Fri 20 May 2005 - 11:03:00 MET DST

On 20 May 05, at 10:09, Sebastian Żywicki wrote:

> Nie sądzę żeby 0,433 było w ogólności
> jakąś interesującą jej wartością.

I tu jestes w bledzie. Ja zreszta tez, zgubilem czworke, powinno
byc 0.4343.

> Dokładność jej wyznaczenia zależy przede
> wszystkim od charakterystyki widmowej lampy oraz ch.w. fotokomórki,
> fotoogniwa itp. i jeżeli nie bierze się ich pod uwagę (jak w przypadku
> Twojego maila) to można faktycznie całą dyskusję sprowadzić do kategorii
> "śmiecenia na liście".

Wiec sprobuj wykonac poprawne oznaczenie przy ekstynkcji 3.
Swoja droga, masz wielki talent odpowiadania nie na temat. Nie
chodzi mi o czystosc kuwet, dobor dlugosci fali, charakterystyke
widmowa lampy czy fotokomorki lub fotoogniwa (dawno juz nie
uzywanych w fotometrach) a o procedure analizy bledu, ktora
doprowadzila do stwierdzenia, ze optymalna dla dokladnosci
pomiaru jest ekstynkcja 0.4343. Poczytaj troche literatury, a
znajdziesz ta wartosc.

Na koniec: nie tak ostro, Kolego. Daj sobie troche luzu. To bardzo
pomaga w zyciu ;-)

Pozdrawiam wszystkich, nie wylaczajac Ciebie,
Pawel