Re Dokładność pomiarów fotometrycznych

Autor: Pawel Pawlowicz KCh <Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL>
Data: Thu 19 May 2005 - 12:36:26 MET DST

On 18 May 05, at 12:55, Sebastian Żywicki wrote:

> Tu nie ma nic do rozumienia. Jeżeli Lambert jest spełniony to pochodna ma
> wartość stałą w każdym punkcie dla danej długości fali. Z tego powodu
> należy wykreślić dwie zależności E=f(dł fali) dla dwóch różnych stężeń.
> Spróbój je wykreślić a zobaczysz gdzie dE/dc=max, zrozumiesz !.

Naprawde nie wiesz, o co mi chodzi, czy tylko udajesz?
No dobrze, sprecyzuje: literatura przedmiotu opisuje, ze
najwieksza dokladnosc uzyskuje sie przy wartosci ekstynkcji
0.433. Skad wziela sie ta wartosc?
Jest oczywiste, ze nalezy dobrac dlugosc fali, ale NIE O TO MI
CHODZI.
Nie ma to zadnego zwiazku ze statystyka (to dla Grzegorza).
Pytanie jest konkretne, mam nadziejeze Cie usatysfakcjonuje,
Jacku.
I na koniec prosba: jesli wiecie, lub wymyslicie cos co uznacie za
sensowne, napiszcie. Ale nie zasmiecajcie grupy nie wnoszacymi
nic do tematu postami.

Serdecznie pozdrawiam,
Pawel

PS W kwestii "odstepstw" od prawa L-B, w mojej opinii jest to
bardzo nieszczesliwe sformulowanie. Trudno mowic o odstepstwie
od prawa, jesli w ukladzie zachodzi reakcja chemiczna lub aparat
ma niemonochromatyczna wiazke.