Re: apropo wodki... "spirytus + woda , woda + spirytus"

Autor: Stanislaw Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Tue 17 May 2005 - 16:47:57 MET DST

Tekst Pawla pawlowicza:
> Czy rzeczywiscie jest to osad? Powietrze dobrze rozpuszcza sie
> w wodzie, a zle w alkoholach. Po zmieszaniu wydzielaja sie
> malenkie babelki powodujace zmetnienie. Proces ten mozna
> radykalnie przyspieszyc myjka ultradzwiekowa.
        Pozdrawiam,
> Pawel
Nie mam przy sobie tabel rozpuszczalnosci gazów w cieczach, ale o ile dobrze
pamietam, jest odwrotnie: powietrze dobrze rozpuszcza sie w rozp.
organicznych, a slabo w wodzie (taki paradoks przyrody - zycie biologiczne w
wodzie ma malo tlenu, w rozp. org. mialoby ok. 10-krotnie wiecej!!).
        Przyczyne metnienia spirtu, po dodaniu twardej wody, prawidlowo
zidentyfikowal Michal Sobkowski.
sp