Re: cisplatyna

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Thu 12 May 2005 - 12:10:16 MET DST

proponuje sie skontaktowac z pania (prof - nie wiem) dr hab. Maria
Cieslak-Golonka z instytutu chemii nieorganicznej i metalurgii
pierwiastkow rzadkich PWr, wiem ze jej doktorantka Justyna Stawinska tym
sie zajmowala.
maria.golonka@pwr.wroc.pl lub golonka@ichn.ch.pwr.wroc.pl

>Mam drobne pytanko.Czy moze ktos z forumowiczow spotkal sie kiedys z synteza cisplatyny[PtCl2(NH3)2]- leku szerokostosowanego w terapii nowotowrow, nalezacym do grupy lekow alkilujacych. Sporo jest o samym leku w googlach ale nic o syntezie. chodzi mi dokladnie o warunki syntezy i jej przebieg. Jezeli ktos spotkal sie z synteza cisplatyny podczas swojej dlugiej nauki prosze o pomoc lub jezeli ktos znajdzie cos w internecie prosze o linka - Byc moze jeszcze tam nie dotarlem
>Pozdrawiam

Lukasz Kuzma
MarbetWil Gliwice