szczawian żelaza

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 11 May 2005 - 11:08:52 MET DST

Witam

Zwracam się o pomoc do Szanownych Forumowiczów, wstyd trochę o tym pisać ale co mi tam.
   Chcę przeprowadzić pewien eksperyment z szczawianem żelaza. Jakieś kilka miesięcy temu otrzymałem jego znaczną ilość przez wytrącenie z roztworu chlorku (żelaza III), kwasem szczawiowym. Kwas szczawiowy był czysty a chlorek kupiłem w sklepie z artykułami elektronicznymi. Otrzymałem piękny żółty osad szczawianu żelaza który zidentyfikowałem na podstawie reakcji piroforycznej mieszaniny żelaza i tlenku po rozkładzie termicznym.
   Teraz mam do dyspozycji laboratorium, FeCl3 cz.d.a, kwas szczawiowy cz.d.a i ... lipa, nie wychodzi nic. Aż normalnie zbaraniałem.

Czy ktoś ma jakąś koncepcję ?

Z poważaniem
Michael de Greyangel