Re: cooper oil

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 28 Apr 2005 - 14:42:47 MET DST

From: "Marek Schmidt" <chmes@chmes.poznan.pl>
To: <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Wednesday, April 27, 2005 1:11 PM
Subject: Re: cooper oil

Australii.

> ----- Koniec wiadomości z zywicki@tz.ar.szczecin.pl -----
>
> Ta nazwa pojawiła się za sprawą wszechświatowego Internetu... :)
>
> A już tak poważnie, to olej ten służy do nasączania filtrów
> powietrza dla polepszenia wyłapywania drobnych cząstek. I ja szukam
> co może do tego służyć nie w Australii, a w Polsce...... i z tym
> [...]
Teoretycznie nadaje się do tego praktycznie każdy olej. Z mineralnych
polecam środkową frakcję drw ropy naftowej. Nadają się też naturalne choć
nie mają zazwyczaj odpowiedniej trwałości. Ze względu na parametry spadku
ciśnienia trzeba dobrać lepkość i gęstość, dobiera się też ilość
naniesionego oleju do odpowiedniej gramatury materiału filtrującego. Trzeba
by było poeksperymentować. Olej ten musi mieć wysoką temperaturę wrzenia i
małą lotność, świetnie nadawały by się oleje silikonowe ale mają zbyt dużą
lepkość i gęstość. Zaleca się rozcieńczanie ich przed nanoszeniem na filtr.
Oleje silikonowe nadają się też najlepiej do filtrów sprężarek używanych w
chłodzeniu produktów żywnościowych. Napisz może do jakich zastosowań jest
ten filtr. Jakie parametry Cię najbardziej interesują to może Ci coś
doradzę. Ja stosuję oleje motoryzacyjne.
   Cooper oil, Australia ... całkiem wyrafinowany produkt. Pewnie wzięte z a
ngielskiej normy ;).

Z poważaniem
Michael de Greyangel