Re: Reakcje nieliniowe a reakcje oscylacyjne ....

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 11:04:09 MET DST

> tym problemem dotychczas nie zajmowalem sie, ale znana mi jest pojecie
> kinetyki reakcji oscylacyjnych. Podobno te problemy mozna zglebic w ksiazce
> Marka Orlika (w jezyku polskim, WNT, Warszawa 1996) o podobnym tytule.
> Przyznaje, nie mialem tej ksiazki w reku, ale o niej slyszalem. Nie wiem, co
> Pan sadzi o tej ksiazce? (zapewne ja Pan zna?): czy dotyczy ona poruszanego
> tematu czy tez nie? -
Alez tak! W dodatku jest napisana (wzglednie) przystepnie, i z punktu
widzenia chemika. W odroznieniu od Kawczyńskiego (reakcje chemiczne od
rownowagi przez struktury dyssypatywne do chaosu) i Okninskiego (teoria
katastrof w chemii) (głównie dywagacje na temat matematyki ukladow
nieliniowych). Oraz filozoficzno-termodynamicznego u Prigogine'a
(z chaosu ku porzadkowi). (ta ostania jest bardzo dobrze napisana)
Wlasnie dlatego, że opisy sa dla przecietnego chemika (jak nizej
podpisany) malo czytelne, postanowilem siegnac do analogii i w ten sosob
przyblizyc warunki opwstania oscylacji i innych chemicznych cudakow. Ale
to potrwa, bo musze pewne rzeczy jeszcze pofotografowac jako zalaczniki...
tpl