Re: Odzysk NH4Cl

Autor: andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Mon 11 Apr 2005 - 15:19:26 MET DST

> MnO2 jest nierozpuszczalny w wodzie więc można spodziewać się, że związków
> manganu w przesączu nie będzie. Na stronie

Nawet w niektorych kwasach moze nie ulegac roztwarzaniu w duzym stopniu, np. w
H2SO4, bez dodania reduktora.

> http://www.chemmix.artnet.pl/index.php?s1=02&s2=006&s3=007
>
> opisuję to, co udało mi się wydedukować z moich własnych przygód z
> bateriami.

Brakuje tam jeszcze informacji, ze ta czarna pasta to mieszanina
sproszkowanego grafitu i MnO2 (zreszta to i tak nie jest czysty MnO2), a w
zuzytych bateriach oprocz salmiaku bedzie tez ZnCl2 i ew. Zn(OH)2.

ak