odzysk NH4Cl

Autor: <emilslaczka_at_tlen.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 12:35:12 MET DST

Witam

Ostatnio pozyskiwałem blachę cynkową ze zużytych baterii. W rezultacie zostały mi elektrody grafitowe i czarna galareta wypełniająca wnętrze baterii. Z moich informacji wynika iż głównym składnikiem owej &#8222;galarety&#8217; jest chlorek amonowy NH4Cl. Mam takie pytanie &#8211; czy można z tej galarety odzyskać w jakiś prosty i niedrogi sposób NH4Cl czy po prosu nie zawracać sobie tym głowy. Jeśli odzysk jest nieopłacalny i uciążliwy to w jaki sposób utylizować tą galaretę przed wyrzuceniem jej do śmieci.

pozdrowionka dla wszystkich ChemFan-ów