Re: Mleko mikrofiltrowane

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 10:20:37 MET DST

At 18:27 2005-04-01 +0200, Adrian Siemieniak wrote:

>Hej,
>
>Poniewaz nie tak dawno temu byla dosc burzliwa dyskusja o mleku ja bym mial
>jeszcze jedno pytanie - na czasie (moze ktos z Was wie cos wiecej).
>Naleze do tych co lubia/pija mleko i ostatnio trafilo mi sie w sklepie "mleko
>zimne/filtrowane". W opisie jest ze nie jest sterylizowane przez UHT tylko
>"mikrofiltracje" i ze niby jest w ten sposob lepsze. Na stronie producenta nic
>wiecej nie ma (http://zimnemleko.pl/co_to.htm) a ja jakos nie lubie wierzyc ze
>cos jest lepsze bo tak pisze :) - ktos z szanownych grupowiczow moze wie cos
> [...]

Mikrofiltracja to filtracja przez bardzo drobne pory (rzędu ułamka
mikrometra), tak drobne, że nie przedostają się przez nie bakterie.
Technika ta jest od lat stosowana w laboratoriach.
Unika się w ten sposób obróbki termicznej, co pozwala zapewne na zachowanie
oryginalnego smaku świeżego mleka.

Michał

--
           dr Michał Sobkowski
           Instytut Chemii Bioorganicznej PAN, Poznań