jak obliczyc energie wzbudzenia harmanu?

Autor: <kawasak_at_tlen.pl>
Data: Tue 15 Mar 2005 - 20:39:00 MET

Czesc, mam pewne zadanie z którym trudno mi sie uporac. Interesuje mnie obliczenie za pomoca Gaussiana 98 lub Gaussiana 03 energii wzudzenia (najnizszy stan singletowy) harmanu. Harman należy do b-karbolin i jest standardem fluorescencyjnym.Najpierw zoptymalizowalam cząsteczke (#HF/6-31G(d) opt scrf=(pcm, read,solvent=water) potem dla tej zoptymalizowanej geometri obliczylam CIS=(direct, Nstates=6) scrf=(pcm,read, solvent=water)
Niestety uzyskane energie wzbudzenia są za wysokie -około 230 nm(5,36eV) a jak wiadomo z doświadczenia powinno wyjść okolo 310nm
Slyszalam ze mozna by sprobowac opcji CAS , czy moglby mi ktokolwiek poradzic jak sie do tego zabrac?
Bylabym bardzo wdzieczna za jakiekolwiek wskazowki