Fwd: Re: rozpuszczanie soli w wodzie ...

Autor: Pawel Wisniewski <xmike1_at_tenbit.pl>
Data: Fri 11 Mar 2005 - 10:56:05 MET

>Sprawdź jeszcze raz czy nie Pokręciłeś z tym CaCl2, wg moich spostrzeżeń
>jest to sól która rozpuszczając się ochładza roztwór najsilniej z tych soli
>które Podałeś. Mieszanina lodu z CaCl2 to najlepsza mieszanina oziębiająca
>jaką można wykonać w domu (-40-50).

dzikuje za wszystkie odpowiedzi ... a z tym namieszaniem to teraz nie
wiem bo nie mam mozliwosci sprawdzenia tego ponowni:// obserwacje
jakie zapisalem podczas doswiadczenia sa takie...

KNO3 temp z 22stC obnizyla sie do 19stC
NaCl temp z 22stC nie zmienila sie
CaCl2 temp z 22stC podwyzszyla sie do 30stC

wydaje mi sie tez ze Cwiczenia ktore nam przygotowali mialy pokazac
wlasnie 3 rodzaje soli ktore reaguja z woda pobierajac energie
wydzielajac energie i nie zmieniajac energi :) moze pomylilem sie i
zapisalem zle wnioski do zlej soli czy ktos jest w stanie to
zweryfikowac ?

                         z gory dziekuje