Re[4]: Parafinowy kryształ

Autor: Dominik <dkub4_at_wp.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 18:55:34 MET

AK> Skad ten wniosek? Wlasnie, ze wiekszosc swiec i zniczy jest z parafiny,

    Masz oczywiście rację - zupełnie nie wiem skąd mi to przyszło do
    głowy. Być może kiedyś byłem świadkiem zmydlania niestandardowego
    modelu świecy i takiż fakt utkwił mi w podświadomości :-)
    (szybki eksperyment: roztarta między palcami grudka świecy ma
    charakterystyczny, węglowodorowy zapach)
    Jednak niezaprzeczalnym faktem jest istnienie stearyny, o której
    jako mieszaninie kwasów stearynowego i palmitynowego już w latach '70
    Bobrański pisał, że służy do wyrobu świec i mydeł.
    Ten sam autor pisał również o tym, że "parafina BYŁA stosowana do
    produkcji świec" - pamiętam, że ten czas przeszły dał mi do
    myślenia.

Dominik.