Parafinowy kryształ

Autor: Dominik <dkub4_at_wp.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 12:51:15 MET

Drodzy Chemicy,

  Prosze o pomoc. W jaki sposób (z wylaczeniem metod instrumentalnych)
  wykazać (i przy okazji udowodnić sobie), że parafina, istotnie, jest krystaliczna?
  To mieszanina b. wielu weglowodorów, no i jak tu wyhodować porządny kryształ?
  Może lepiej sprawa ma się ze świeczkami? (dwa kwasy na krzyż)
  Czy w gre wchodzi hodowla z roztworu w rozpuszczalniku?
  Czym zaszczepić kryształ?
  Pomyślałem nad schłodzeniem oleju opałowego poniżej 5 deg C.
  Wytrącają się wtedy mikrokryształy, co jest zjawiskiej bardzo
  niekorzystnym - może pod mikroskopem uda się zobaczyć coś ciekawego.
  Pozostaje mi prosić o "nakapanie oleju" do butli, na stacji paliw..
  Będę niezmiernie wdzięczny za sugestie,

Pozdrawiam serdecznie,
Dominik.