Re: mikrofale w chemii

Autor: Tomasz Ratajczak <mucor23_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 09 Mar 2005 - 17:50:32 MET

Pracuje juz z mikrofalami 2lata i faktycznie wiele syntez ktore normalnie
przeprowadza sie wielegodzin w mikrofali zachodzi to szybciej. Czy sa wady.
oczywiscie sa ale ich ilosc zalezy od zasobu portfela. U nas przeprowadza
sie syntezy w zwyklej mikrofali kuchennej gdzie nie mozna kontrolowac
przebiegu reakcji, oraz czy sie cos wydziela czy nie, nie mozna kontrolowac
temperatury a jedynie moc. Ale oczywiscie sa juz reaktory pozbawione tych
wad gdzie swobodnie mozna przeprowadzac reakcje zarowno na podlozach stalych
jak i cieklych. w mikrofali raczej nie da sie mieszac cieczy, albo jest to
wybitnie utrudnione. Polecam wpisac w przegladarce microwave chemistry i
wyskoczy duzo stron przewaznie w j. angielskim. Z polskich jest nie wiele
pare przykladow. O ile pamietam w Krakowie powstala strona ktora traktuje o
tym temacie ale sa tam chyba tylko opisy dzialania reaktorow mikrofalowych
oraz kuchenek