Re[2]: efekt rezonansowy tlumaczony ch. kwantowa

Autor: Dominik <dkub4_at_wp.pl>
Data: Wed 09 Mar 2005 - 07:28:01 MET

MJ> wiem ze jest o tym w mcmurry i kazdym podreczniku ch.organicznej. Chodzi
MJ> mi jednak o cos wiecej niz tylko rysowanie jak przeskakuja dwie
MJ> kropeczki tanczac na benzenie. Chodzi mi o wyjasnienie tego poprzez
MJ> mechanike kwantowa

    Wyklady z chemii fizycznej, "Atom i cząsteczka", W. Kołos, J. Sadlej
    Jest tam dokladny opis czasteczki benzenu i (co prawda
    niewiele) nt. podstawników. A z innej beczki - znajdziesz tam
    graficznie przedstawione laplasjany gęstości elektronowej dla
    różnych cząsteczek i wiele niezwykle ciekawych wykresów.

Dominik.