Re: roztwór

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 18:59:49 MET

Dnia Sat, 26 Feb 2005 10:21:31 +0100, Dariusz Menkus <darek.fs@wp.pl>
napisał:

> Pozdrawiam wszystkich chemików!!!!
> Mam pytanie co można rospuścić w alkocholu żeby otrzymać roztwór którym
> jak
> posmaruję szkło to ma powstać błona niewidzialna dla oka a woda na niej
> będzie
> się zachowywała jak na silikonie,czyli coś co zwiększy napięcie
> powierzchniowe.
> pozdrawiam darek m.
> z gory dziękuję za pomoc

Rozpuść styropian ale w benzenie to najlepsza warstwa.
Rozpuść pleksę w chlorku metylenu lub w chloroformie albo w octanie etylu
i powlecz szkło, błona działa jedynie jak jest świerza ale Możesz barwić
masę uzyskując szklany prześwit przy różnych kolorach.

Jeśli chodzi o alkohol to Możesz rozpuścić nitrocelulozę nisko znitrowaną,
warstwa będzie łatwopalna.

Z poważaniem
Greyangel
--Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/