Re: siarczan tatraaminamiedzi

Autor: Andrzej Okuniewski <chemmix_at_o2.pl>
Data: Fri 25 Feb 2005 - 17:50:08 MET

Dnia 25 Feb 2005 17:27:14 +0100, Basia <grissom@poczta.fm> napisał:

> Witam!
> Dziekuje bardzo wszystkim, ktorzy odpowiedzieli na moje pytanie o
> rownanie reakcji powstawania siarczanu(6) tetraaminamiedzi(2). Niestety,
> moj wykladowca mowi, ze ta reakcja przebiega z etapem przejsciowym -
> jako produkt przejsciowy ma powstac dihydroksysiarczan miedzi. Czy ktos
> wie, jak powinna wygladac ta reakcja w calosci? Z gory dziekuje za
> wszelka pomoc. Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
> Basia Górniak

Oszywiście w biedu reakcji kopleksowania jest wiele etapow, w ktorych woda
jes podmieniana NH3, w końcu jon Cu+2 jest hydratowany, np:

Cu+2(H2O)4 + NH4+ + OH- -> Cu(NH3)(H2O)3+2 + H2O

itd... tylko nie wiem jak hydratowany jest ten kation (ogólnie to jest
CuSO4.5H2O).

Może ktoś ma większą wiedzę na ten temat... :D

--
Pozdrawiam,
Andrzej Okuniewski