Re: taki trojkacik nad strzalka

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 17:49:27 MET

Dnia Tue, 22 Feb 2005 17:25:44 +0100, ania <a-n-k-a_k@wp.pl> napisał:

> Wlasnie robie zadania z chemii organicznej z jakiegos konkursu
> (nauczycielka zadbala, zebym sie nie nudzila na feriach) i natrafilam na
> taki trojkacik nad strzalka w rownaniu reakcji. moglby mi ktos wyjsnic,
> co on oznacza? nie za bardzo wiem, gdzie to znalezc. Z gory dziekuje.
> Pozdrawiam, Ania

> "Lalki", film twórcy "Zatoichi".
> Trzy opowieści o wiecznej miłości - Już na DVD i Wideo!
> http://klik.wp.pl/?adr=www.film.wp.pl%2Ffilm.html%3Fid%3D24395&sid=324

Taki trójkącik oznacza że reakcja biegnie we wskazanym kierunku (strzałka)
kiedy dostarczymy różnicę energii. W praktyce na zachodzie stosuje się do
tego celu niekiedy +delta lub -delta by oznaczyc ochłodzenie lub ogrzanie.
Względnie zaznacza się to na końcu równania i to jest moim zdaniem
najbardziej prawidlowy zapis. W Polsce stosuje się nad strzałką by
zaznaczyc że rakcja pójdzie jeśli dostarczy się energii cieplnej.

Z poważaniem
Greyangel