Re: Stany przejściowe reakcji chem.?

Autor: <janowsk_at_o2.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 21:19:26 MET

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: magda_szuper@o2.pl
Do: " Chemia popularnonaukowa. " <chemfan@man.lodz.pl>
Data: Wed, 9 Feb 2005 13:54:21 +0100
Temat: Re: Stany przejściowe reakcji chem.?

> Z tego co mi wiadomo to w tej metodzie trzeba założyć sobie wzór
strukturalny związku.Następnie dane takiej struktury wprowadza się
do programu i on "liczy" wszystkie optymalne parametry.

Tyle to wiem - trzeba mu zadać substraty oraz produkt reakcji
(metoda QST2). Ale chciałbym np. wiedzieć dlaczego program się
wysypuje przy modelowaniu (metoda PM3) stanu przejściowego dla
reakcji cykloaddycji etylen + cyklopentadien, chociaż np. w
przypadku reakcji cyklopentadien + bezwodnik mleinowy tak się nie
dzieje. Dla obydwu reakcji stosowałem taki sam zbiór parametrów
optymalizacyjnych i metodę QST2. Ma ktoś doświadczenie w modelowaniu
stanów przejściowych w Gaussianie i może mi wyjaśnić czemu tak się
dzieje?