Re: Polimeryzacja pod wp³ywem wodoru?

Autor: <silent_empathy_at_o2.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 12:34:13 MET

Cze¶æ!

Z do¶wiadczenia wiem, ¿e taki stan mieszaniny poreakcyjnej nie jest
niczym dziwnym - tworz± siê (wodoro)tlenki glinu, gliniany etc. ¯e
roztwór siê rozgrza³, to nie dziwne i nie ¶wiadczy wcale, ¿e zasz³a
hydrogenacja. Problemem mo¿e byæ zbyt du¿a aktywacja glinu, która
powoduje zbyt szybkie wydzielanie wodoru, który nie zd±¿y reagowaæ z
substratem - spróbuj mo¿e oldskoolowego sposobu ze zwijaniem
aluminium w dobrze zgniecione kulki. Ponadto powiniene¶ to wszystko
 bardzo dobrze ch³odziæ, metanol jest bardzo lotnym zwi±zkiem - to z
kolei spowoduje zapewne zmniejszenie tempa hydrogenacji, byæ mo¿e do
zatrzymania w ogóle. A ten osad to nie mam pojêcia, co mo¿e byæ.

Ogólnie wydaje mi siê, ¿e to nie jest najlepsze podej¶cie do tematu.
Mo¿e lepiej spróbowaæ hydrogenacji pod zwiêkszonym ci¶nieniem albo
po prostu ten metanol kupiæ...

Powodzenia!

PS. Redukcja Al/Ni, Zn/Ni lub Zn/Cu powinna siê powie¶æ przez
analogiê do... hmm... innych reakcji ;)

---- Wiadomo¶æ Oryginalna ----