Re: utwardzanie polimerow

Autor: Karolina Onderko <nanorurka_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 10:04:57 MET

> http://bazy.opi.org.pl/raporty/opisy/instyt/6000/i6369.htm

Jesli swiezo upieczona doktor od polimerów odpowie teraz zle to bedzie
obciach... Ale akurat zero literatury pod reka, a czlowiek nie jest
wszystkowiedzacy.

No wiec domyslam sie, ze chodzi o poprawienie takiego parametru
mechanicznego jak "twardosc". Podany link (do mojego instytutu nawiasem
mówiac) nie jest zatem zbyt trafny, bo tych informacji nie nalezy szukac pod
haslem... "utwardzanie polimerów" czy "utwardzacze" bo z reguly pod tym
pojeciem rozumie sie SIECIOWANIE plynnych zywic - czyli przeprowadzania ich
w stan staly.

Co do tych wymienionych, to wszystko zalezy od polimeru, raczej malo jest
metod uniwersalnych. Do tych ostatnich zaliczylabym dodawanie napelniaczy
typu krzemionka (haslo "napelniacze" bedzie dobre do wyszukiwania - tu
powinienes trafic juz na wlasciwy temat). W czesci przypadków na twardosc
wplywa stopien krystalicznosci polimeru, a to z kolei zalezy od szybkosci
chlodzenia np. po dokonaniu wtrysku. Czasem nalezy siegnac od razu po
kopolimeryzacje chemiczna np. kopolimeryzacje (polimetakrylan/akrylonitryl)
albo wspomniane sieciowanie - np. guma, kauczuki.

Jesli mialabym Cie nakierowac jeszcze blizej, to juz musi byc informacja o
konkretnym polimerze i celu zastosowania.

Karolina
http://karolina.wlodarski.com
www.mybook.pl