Re: Poliyny

Autor: Andrzej Okuniewski <chemmix_at_o2.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 18:29:02 MET

Dnia Sun, 30 Jan 2005 10:59:29 +0100, Michael de Greyangel <degrey@wp.pl>
napisał:

> Może nie Pan spróbuje "polyynes" miast "poliynes".

A mam jeszcze pytanie, czy poliyny i chaoit to to samo? Bo tak poszukując
to znalazłem tych alotropów od pierona:

sadza
grafit heksagonalny
grafit romboedryczny/trygonalny
grafitowe wąsy (whiskers)
diament
londaleit - diament heksagonalny
fulereny
nanorurki
nanocebulki
nanopianka
karbin
chaoit -\
poliyny -/ -C#C-C#C-
kumulen =C=C=C=C=
cyklo(n)karbon (to chyba takie pierścieniowe kumuleny)
n-karbon
karbon VI

A mówią, że są tylko trzy alotropy węgla :]

Jeszcze nie wiem co to są te dwa ostatnie. W sumie to dużo tego! Ja już
się gubię. Czy jest jakieś źródło, które systematyzuje te formy?

--
Pozdrawiam,
Andrzej Okuniewski