Re: (brak tematu)

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 08:56:41 MET

Izabela napisała
Czesc!!!!!
> Potrzebuje pomocy!!!!! Szukam jakiejs informacji na
> temat alkoholu poliwinylowego i poliakryloamidow.
> Interesuje mnie wszystko: powstawanie, zastosowanie,
> wlasciwosci, zdjecia mikroskopowe.....Z gory bardzo dziekuje!!!!!
ja:
cześć
Czy chodziło Ci o poli(alkohol winylowy) [PVOH]?
Takowy jest rozpuszczalny w wodzie, chociaż jego rozpuszczalność zmniejsza
się ze wzrostem ciężaru cząsteczkowego.
Jest uznawany za nietoksyczny, chociaż nie jest całkowicie wydalany z
organizmów ssaków (odkłada się w wątrobie).
Jest polimerem błonotwórczym. Jeśli dobrze pamiętam, może być sieciowany za
pomocą epichlorohydryny, aldehydu glutarowego, aldehydu mrówkowego (sprawdź
to jeszcze).
lepkosć 11-14cP [Ubbelohde`a] (4% roztwór wodny; 20st C; c. cz.
70tys-100tys)
Zastosowanie do preparacji papieru, preparacji włókien, jako zagęstnik, jako
koagulant
Synteza: z poli(kwasu akrylowego)
Bogatym źródłem informacji o PVOH jest: internet.
Mógłbym sporządzić dla Ciebie zdjęcie mikroskopowe PVOH, tylko po co?
Pozdrawiam