Re: Temperatura wrzenia!

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 21:36:10 MET

S> Mam pytanie rozpuściłem naftalen w chloroformie, i chciałbym się dowiedzieć
S> w jaki sposób policzyć temperature wrzenia tej mieszaniny! (mam masy obu
S> substancji)!

Zmianę temp wrzenia mozesz policzyc ze wzoru: deltaTw = (Keb*m)/Ms

Keb - stala ebuliometryczna (dla chloroformu 3,78K)
m - masa subst rozpuszczonej przypadająca na 1kg rozpuszczalnika
Ms - masa molowa subst rozpuszczonej
Czyli to co Ci wyjdzie dodajesz do Tw czystego chloroformu (cos kolo
65stopni, nie mam pod ręką)

pzodr
Krzysiek Kleszcz