Re: Prawne zawiłości

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 21:08:49 MET

> Kto o tym decyduje w Polsce? Czy jest to jakaś organizacja czy też
> pojedyńcza osoba? Bo chyba sejm o tym nie decyduje.

Takowe decyzje sa podejmowane przez właściwych ministrów w formie rozporządzeń.
np. Najważniejsze (pomimo lat ciągle obowiązujące): ROZPORZADZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI
SPOŁECZNEJ z dnia 28 grudnia 1963 r. "w sprawie wykazu trucizn i środków szkodliwych." z
późniejszymi zmianami.

Kiedyś sprawa była jasna, ponieważ obowiązkiem przygotowywania przepisów był obarczony minister
przemysłu chemicznego (w randze viceministra gospodarki) lub resort zdrowia.
Dzisiaj takie rozporządzenia wydają właściwi ministrowie: opieki zdrowotnej, gospodarki i jacyś tam
inni (też minister ochrony środowiska nadleśnictwa i gospodarki wodnej. Chyba nie pomyliłem tutułu).

Powstał niezły bałagan i dzisiaj sprzedając zmywacz do paznokci w kiosku z gazetami trzeba
podpisywać oświadczenie o nieużywaniu substancji do produkcji przekursorów (czy jakoś inaczej to
nazywają).

> W końcu lista takich substancji ulega częstym zmianom.
> Po zatym czy Polska jest samodzielna w podejmowaniu takich decyzji
> czy też musi liczyć się z opinią innych państw np. gdy jakaś substancja
> będzie podlegać kontrolowanemu obrotowi w USA albo UE to
> w Polsce też czy nie?

Nie siedze teraz dobrze w ustawodawstwie, ale nie słysząłem o jakiś odgórnych zakazach, konsultować
chyba musimy z UE, ale z USA zdecydowanie nie.
Unia to jednolity rynek i nie może tak być, że np. w Niemczech można kupować BMK, a w Polsce nie.

> A może istnieje jakaś międzynarodowa organizacja ???

Zdecydowanie nie słyszałem o takiej organizacji, globalizacja jest może wielka, ale bez przesady.

Najłatwiej jest zadać pytanie komuś z Ministerstwa Gospodarki.
Z tego co wiem, to muszą odpowiadać na maile.

Jeśli jestem w błędzie proszę o uświadomienie

Pozdrawiam

Grzegorz Tomaszewicz

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841