Re: Re[8]: MESH

Autor: Stanislaw Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 22:44:21 MET

> Wg encyklopedii techniki "Chemia", wyd.: WNT, Warszawa 1972 jest:
".... gdy znana jest srednica drutu uzytego do produkcji sita"....
sp
----------------------------------
> Rok 1972...
>
> Na dzien dzisiejszy mesh 100 jest zdefiniowany jako 149 mikronów czyli
> uzywajac prostej metody obliczeniowej wychodzi ze drut ma grubosc ok 104
> mikronów.
> pozdrawiam Krzysiek Grabinski
-----------------------------
Zgadzam sie z Toba, ze wydaniem "Encyklopedii" z roku 1972 nie nalezy
chwalic sie, ale ja przyjalem zasade, ze pisze tylko to, co zostalo
opublikowane [po recenzjach]. Niektórzy nasi dyskutanci podaja natomiast
wiele danych, nie podpierajac sie zadnym cytatem; dzieje sie tak dlatego, ze
jeszcze nie zauwazyli zjawiska polegajacego na tym, ze jesli nawet jakis
temat swietnie znamy, to z biegiem czasu nasza pamiec zaczyna przeinaczac
fakty (oczywiscie bez naszego swiadomego udzialu). Wiec mam do Ciebie
nastepujace pytanie: gdzie wyczytales, ze oczko 100 mesh jest kwadratem,
którego bok ma dlugosc 149 mikrometrów? Tylko nie mów, ze gdzies kiedys to
czytales, bo to bylby zly cytat.
Pozdrawiam
sp