Odzyskiwanie CS2

Autor: Tomasz Żyguła <thomrt_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 12:13:13 MET

Witam serdecznie wszystkich w nowym 2005r.

Mam parę kilogramów resztek niezużytych fungicydów.
Po co to zbieram?
Bo głównym ich składnikiem są ditiokarbaminiany.
Zastanawiam się jak odzyskać CS2 jeżeli jest to wogóle
możliwe.

Problemem jest to że nie jest to jeden związek np mankozeb
ale i inne ditiokarbaminiany.
Nie wiem też czy producenci podając skład i wymieniając
nazwę ditiokarbaminian mają na myśli związki:
R-NHCSS- Me+
czy:
R-NHCSSSSCHN-R
Dodatkowo:
Podobno ditiokarbaminiany rozkładają się do CS2 w kwaśnym środowisku
ale w preparatyce Vogela
w takich warunkach następuje reakcja eliminacji H2S i tworzy się
izotiocyjanian // str.626//

Zatem chętnie posłucham uwag wszytkich osób które
wiedzą co nieco na temat tych reakcji.

Tomasz Żyguła
thomrt@poczta.onet.pl