pytanie zadania!

Autor: Serdelos <serdelos_at_go2.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 20:35:25 MET

Mam do zrobienia zadania i niezabardzo wiem jak sie do tego zabrac!
zadanie 1
Ile wynosi aktywnosc kazdego z jonów w roztworze Ag2SO4 zawierajacego w
1000cm3
2*10-5mola tej soli.
[a1=3,96*10-5]
[a2=1,93*10-5]
zadanie2
Jak sie zmieni obietosc roztworu zawierajacego 40% m/m etanolu (skladnika)
po dodaniu 100g etanolu do danej objetnosci roztworu skoro wiadomo, ze
zmiana objetosci roztworu po dodaniu 1 mola wody wynosi 0,4 cm3*mol-1.
Gestosc roztworu wynosi 0,936g*cm-3, gestosc wody wynosi 1,000g*cm-3, a
gestosc etanolu wynosi 0,790g*cm-3