Re: do Michaela de Greyangela

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 23:25:03 MET

Dnia Tue, 4 Jan 2005 22:51:42 +0100, Tomasz Zemleduch <zemleduch@wp.pl>
napisał:

> [...]
Nic mi o tym nie wiadomo, wiem tylko że my nie korzystamy z zapasów
starego siarczku tylko go utylizujemy. Zaś o reakcji tworzenia
wielosiarczku (dla p. Sebastiana) wiem tyle że ostatnio wykorzystywałem ją
w średniej szkole, jutro postaram się dowiedzieć więcej od człowieka który
choć też jest chemikiem to jednak zna się na sztuce lepiej ode mnie. W
przepisie było: by w 100 g wody rozpuścić 20 g siarczku sodu i dodać 5 g
kwiatu siarczanego, całość należy ogrzewać do rozpuszczenia, z tego co
pamiętam to grzaliśmy w temperaturze około 90 deg C. Używaliśmy wtedy
bardzo czystego siarczku i roztwór był żółty z lekką opalestencją ale gdy
siarczek jest zapaprany to roztwór może być nawet zielony.
    Siarczek amonu może się rozkładać w kontakcie z dwutlenkiem węgla z
powietrza, nic innego nie przychodzi mi do głowy. Tak samo siarczek sodu
,jako sole słabego kwasu siarkowodorowego.

Z poważaniem
Łukasz Jóźwiak
IBPO-Zgierz