Re: Polimery przewodzące.

Autor: Roman J. Farański <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 18 Dec 2004 - 21:13:24 MET

> Pod latarnia najciemniej? ;)
> Jest artykul na stronach Chemfana odnosnie przewodzacych polimerow:
> http://chemfan.pg.gda.pl/Publikacje/PrzewodzacePolimery.html

Zetknqlem sie z jakims referatem z konferencji dotyczqcej siarki (1996) w
Kanadzie, gdzie byla informacja ze tzw. BEDT-TTF jest nadprzewodnikiem,
Wzoru tu pisal nie bede, pelna nazwa tego zwiqzku:
bis(ethylenodithio)tetrathialfulven

Zidentyfikowano tez zwiqzki o ogolnym wzorze:
[(Fe4S4)R2](+2) ----> {(Fe4S4)R2](+3) + e(-)

skladnik farb, emiterow elektronow (pod wplywem swiatla)

R - oznacza rodnik organiczny, cyfry w nawiasie za wzorem - ladunek danego
jonu

Uklony

Roman