Re: Zadanie maturalne

Autor: Andrzej Okuniewski <chemmix_at_o2.pl>
Data: Tue 14 Dec 2004 - 13:26:59 MET

Dnia Mon, 13 Dec 2004 16:29:21 +0100, chemik <chemik87@o2.pl> napisał:

> Witaj Lukasz,
>
> W Twoim liœcie datowanym 13 grudnia 2004 (16:18:07) mo¿na przeczytaæ:

> tego

> roztworzeniu

> jesli

> miedzy gliceryna a Cu(OH)2 zachodzi reakcja ktorej produktem jest
> zwiazek kompleksowy rozpuszczalny w wodzie koloru szafirowego
> (dokladnego wzoru nie pamietam) pozytywny wynik tej reakcji daja
> wszystkie alkohole wielowodorotlenowe(2 i wiecej grupy oh) warunek
> jest jednak taki ze w czasteczce musza sie znajdowac 2 grupy oh przy
> [...]

O ile ja dobrze pamiętam to tworzy się coś w tym sytlu:

SMILES: OCC1C[OH][Cu+2][OH]1.[OH-].[OH-]

http://www.daylight.com/daycgi/depict?4f434331435b4f485d5b43752b325d5b4f485d312e5b4f482d5d2e5b4f482d5d

Jest to oczywiście kompleks, ale SMILES chyba nie obsługuje wiązań
donorowo-akceptorowych, chyba że jestem w błędzie...

--
Pozdrawiam,
Andrzej Okuniewski