reakcje z Na2S2O3

Autor: Mateusz <x_foton_at_interia.pl>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 16:09:35 MET

Witajcie!
Jestem nowy na liscie, wiec prosze o wybaczenie wszystkich niedociągniec.

Moje pytanie dotyczy szczegulowego opisu przebiegu reakcji wodnych roztworów siarczanow VI: miedzi II, zelaza II, manganu II i nadmanganianu potasu z tiosiarczanem sodu.
CuSO4 + Na2S2O3 -> ??
FeSO4 + Na2S2O3 -> ??
MnSO4 + Na2S2O3 -> ??
KMnO4 + Na2S2O3 -> ??
Ponoc reakcje przebiegja wielostopniowo z ciekawymi wizualnymi efektami zmiany kolorow. Moze ktos zna inne przepisy doswiadczen z kilkustopniowa zmianą kolorow (Reakcja Briggsa-Rauschera i Reakcja Bielousowa-Zabotynskiego odpadają z powodu braku odczynnikow)

Z gory dziąkuje. Mateusz.

Ponad 400 tysiecy facetow szuka przyjaciolki, a moze czegos wiecej...
>>> http://link.interia.pl/f183b