Re: ponoc szkodliwe mleko

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 08:47:30 MET

No i znowu ja.. sorrrrrry...

>Taka moja osobista prosba - jesli juz sie odnosisz -
>prosze, rob to do calego tekstu a nie wyrwanych z
>kontekstu fragmentow.
Wydaje mi sie ze michal dosyc celnie zripostowal, ale ja jestem
zwolennikeim mleka wiec jestem nieobiektywny...

>Mleko krowie jest niestety bardzo szkodliwe dla ludzi
>i nie tylko ja tak twierdze ale paru madrzejszych i
>ode mnie rowniez.
Jerzy, taki argument jest troche niecelny.. nie paru, ale wielu twierdzi
ze mleko jest zdrowe, i to na pewno madrzejszych ode mnie. Wydaje mi sie
ze demokratycznie wygrywa opcja ze mleko jest zdrowe, bo tak wiekszosc
twierdzi ;) ale demokratycznie Sokratesa zgladzono, wiec mam mieszane
uczucia jezeli chodzi o demokracje ;)))

>cielakiem. A co do twojego sarkazmu na te mat wraku
>czlowieka - etanol podobno jest tez trujacy, ale
>sekcje zwlok zrobione na alkoholikach wykazuja iz
>...... ludzie ci sa wzorem zdrowia przynajmniej jesli
>chodzi o miazdzyce. Nie ma tam zwezenia tetnic, zlogow
>cholesterolu itp.
a jak wygladaja nalogowcy coli????? pytam jak najbardziej powaznie...

>razie powinnismy pic alkohol etylowy wiadrami? Wiec -
>pij mleko dalej, jesli Ci smakuje ;)))))
dzieki ;)))))))

>Dlatego mleko jest jednym z najbardziej
>trudnoprzyswajalnych pokarmow.
ale ja sie swietnie czuje po mleku! ba, dodaje duuuze ilosci mleka do
kawy (w zasadzie pije mleko z kawa) bo bez mleka sie zle czuje, a podobnoz
to dopiero jest mieszanka wybuchowa...
Moze i masz racje, prawdopodobnie masz, ale dlaczego mi to zupelnie nie
przeszkadza? moze jak pije od malego mleko to sie dorobilem jakis
przystosowan? Skoro czlowiek od bardzo wielu lat pije mleko, a idzie to
juz w tysiace, to dorobil sie jakiegos zestawu ulatwiajacego trawienie? a
jezeli nie to moze organizm po prostu ignoruje mleko i nie stara sie zbyt
aby go strawic? I w jednym przypadku i w drugim mleko nie byloby
szkodliwe, co najwyzej obojetne. Bo jakos nie czuje aby mi szkodzilo...

>Dopiero zasadnicze trawienie odbywa sie w jelitach. Do
>tego celu potrzebne sa m. in bakterie mlekowe. Ludzkie
>enzymy sa do tego niezbyt przystosowane.
wlasnie z tym powyzej polemizuje, nie twierdze ze mam racje, ale staram
sie wytlumaczyc fakt ze spora czesc ludzkosci jednak pije mleko..

> W zwiazku z
>tym na wlasne zyczenie zakwaszamy sobie organizm. O
>problemach gastrycznych zwiazanych z trawieniem
>laktozy, a konkretnie wiazania b-galaktozowego
>pomiedzy galaktoza i glukoza - lepiej nie wspominac.
>Moga to robic wylacznie bakterie. Jaki tego jest
>skutek - do przewidzenia.
wspomnij, bo moj organizm nie przewiduje tego i robi swoje... cokolwiek
robi, ale nie jest mi zle z tym...

>Drogi Kolego - o masowych alergiach nie tyle nie
>slyszano co nie pisano.
jak o wszystkim....

>niego mlodych organizmow. Kiedys popularne bylo haslo:
>zdrowi ludzie zyja w brudzie. Dopiero od niedawna
>telewizja nauczyla nas kozystania ze srodkow
>dezynfekujacych wszystko. Skutek - wzrost wykrywanych
>alergii o srednio o 5% rocznie. Cudow nie ma - natury
>nie oszukamy.
tu sie zgadzam, nie popieram zyca w brudzie oczywiscie, ale niektorzy
maja wrecz sterylne mieszkania, zastanawiam sie jak mozna w takich
pustyniach zyc..

>Ostatnia kwestia: czy naprawde nie spogladasz dalej
>niz czubek wlsnego nosa czy tylko udajesz?
wiem ze to bylo do michala, ale tez czesciowo do mnie... jureczku, to samo
mozna napisac o tobie... MY ZYJEMY i bardzo dobrze sie z mlekiem
czujemy!!!! wiec pisanie o truciznie, tylko dlatego ze sie to wyczytalo
tez jest spogladaniem co najwyzej na czubek wlasnego nosa... powtarzam,
nie twierdze ze nie masz racji, ale chyba zbyt to uprosciles.. no i
przegiales...

> Znajdz mi
>jednego przedstwiciela ssakow ktory w doroslym wieku
>pija mleko swojej matki?
zwaz ze przyczyna jest nieco inna.. mleko jest po to aby mlody osobnik
mogl wejsc na sciezke samodzielnego zycia, potem ma dawac sobie sam rade,
bo mleko jest dla nastepnego osobnika, mlodego do odchowania... to musi
sie skonczyc, niezaleznie od tego czy jest dla niego zdrowe czy nie...

>Jesli chodziles do szkoly i od czasu do czsu
>uczeszczales na lekcje bilogii miales pewnie do
>czynienia z cyklem lekcji o budowie ukladow
>pokarmowych nie tylko ludzi ale i zwierzat.
Slowo "jesli" jest chyba niewlasciwe... jak sie nie zgadzamy to super, bo
jest o czym podyskutowac, bo to jest jedna z cech demokracji postepu...
Jak bys sie poczul gdybym ci napisal "jesli chodziles do szkoly to pewnie
nauczonoby cie dyskusji, ale nie inwektyw". sorki...

> Porownaj
>sobie uklad trawienny krowy, czlowieka i wilka. Wez
>pod uwage jego wielkosc i dlugosc. Zastanow sie
>logicznie czemu krowa czy wogole parzystokopytne nosza
>ze soba cala fabryke? Czemu ludzie posiadaja wyrostek
>robaczkowy - czyli slepa kiszke? jak myslisz - dla
>ozdoby? czemu wilk czy kot czy pis czy tez lew maja
>uklad trawienny bardzo krotki?
nie widze zwiazku z mlekiem... kazde z ssakow pije mleko (oczywiscie w
mlodosci), a to jaka jest dlugosc zalezy tylko od tego co trawi jak jest
dorosle... mleko nie ma nic do tego? czyzby ciele mialo dluzsze bo mije
mleko wlasnie od krowy? eeee.. a swoja droga skoro wspomniales, to
wszystkie koty i wiekszosc psow ktore znam pije mleko krowie i to tak ze
az sie uszy trzesa... a maja krotkie uklady trawienne..
mysle ze tutaj moge bardziej ufac kotom niz czlowiekowi, jesli by po nim
kot zle sie czul, wiecej by do miski sie nie zblizyl...

>Nie jest to ani pora ani czas na rozwazania, wszystko
>o czym tu pisalem bylo przerabiane w szkole
>podstawowej a rozszerzone w sredniej. Wystarczy dodac
>2+2, zerknac ocz czasu do czasu do fachowej literatury
ok, nie bede sie juz czepial szkol, ale.. co to wg. ciebie jest fachowa
literatura? ta ktora zachwala mleko czy je potepia, bo jedna i druga
znajdziesz jak poszukasz....

>a nie tylko ogladac reklamy z Boguslawem Linda.
pilem mleko zanim wiedzialem ze taki gosc w ogole istnieje...

>q..a, co ty wiesz o ..... mleku
jest smaczne i zdrowe... i ze niektorzy sie z tym nie zgadzaja... a swiat
od tego sie nie zawala, tylko szuka dalej odpowiedzi na te pytania ;)

trzymajcie sie zdrowo, niekoniecznie z dala od mleka ;)

Lukasz Kuzma
MarbetWil Gliwice