Re: B³ont w Wielkiej Internetowej Encyklopedii Multimedialnej (WIEM)....

Autor: Stanis³aw Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 15:32:03 MET

> "Autorzy has³a "DNA" wstawili takiego oto byka (pojedynczy byk nazywa siê
> ""b³ont"):
> ""... nukleotydy ³±cz± siê przez pentozê i resztê kwasu fosforowego
tworz±c
> "nici, które w DNA wi±zaniami wodorowymi ³±cz± siê w pary (A-G, C-T),
-----------------------
> No có¿, jak siê szuka to naprawdê mo¿na znale¼æ du¿o takich 'b³ontów' ;)
> pozdr
> M.T.
Jak widaæ pomin±³em g³upkowato sformu³owan± definicjê i mam pretensjê tylko
o to, ¿e w rzeczywistym DNA adenina (A) ³±czy siê wi±zaniami wodorowymi z
tymin± (T), a cytozyna (C) z guanin± (G). A jak widaæ autorom tego has³a w
encyklopedii "WIEM" jest wszystko jedno co z czym ³±czy siê, bo oni
definiuj± DNO, a nie DNA. To, ¿e jaka¶ encyklopedia podaje skrócon±
definicjê , nie mo¿na uznaæ za b³±d. B³êdem jest mylenie poszczególnych
zasad purynowych i pirymidynowych. Zapewniam Ciê, ¿e gdyby student takie co¶
zrobi³ na egzaminie z mojego przedmiotu - dosta³by ... mo¿liwo¶æ powtórnego
zdawania.
        Oczywi¶cie b³±d jest w "S³owniku wyrazów obcych", na podstawie
którego opracowano has³o w encyklopedii "WIEM", ale to jest ¿adne
wyt³umaczenie. Bo student te¿ móg³by powiedzieæ "a przecie¿ tak by³o
napisane w encyklopedii WIEM!". Skoro studentowi nie uznajemy takiej
odpowiedzi, to dlaczego mieliby¶my przymkn±æ oko na autorów has³a w
encyklopedii?? Czy¿by ju¿ nadesz³a era tych co pisz± ksi±¿ki, ale ich nie
czytaj±?
pozdrawiam,
sp