Re: ponoc szkodliwe mleko

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 11:04:58 MET

At 23:10 2004-11-21 -0800, Jerzy Peszke wrote:

>Mialem sie nie wyppowiadac, ale ..... dorzuce 3
>grosze.
>Mleko krowie dla doroslego czlowieka jest nie tyle
>szkodliwe co jest trucizna.
Mocne stwierdzenie. Domyœlam się, że pijšc tę truciznę przez 40 lat z
okładem jestem wrakiem człowieka. I w ogóle cud, że żyję! :-)

>Ten kto twierdzi inaczej
>jest po prostu w bledzie.
WyprowadŸ mnie proszę z tego błędu. Na razie napisałeœ, że wapń z mleka
jest nieprzyswajalny, OK, nie będę się kłucił, przyjmuję, że w ten sposób
nie wzbogacam diety w wapń. Alergen? No dobrze, ale krowie mleko pito i
dawniej, a o masowych alergiach wówczas się nie mówiło, co mnie nastawia
trochę sceptycznie co do siły tego alergenu (choć zgadzam się, że
niemowlakom lepiej mleka krowiego nie podawać, na wszelki wypadek).

[...]
>Mleko krowie natura
>stworzyla dla ...... cielat. [...]

A mięso krowie natura dla kogo stworzyła? Jakoœ wydaje mi się, że poza
mlekiem ludzkim natura nie stworzyła nic specjalnie dla człowieka, a jemy
te wszystkie nieprzystosowane dla nas œwiństwa i żyjemy coraz dłużej! :-)

Pozdrowienia,
Michał

PS Wycinajcie proszę zbędne cytaty!

--
           dr Michał Sobkowski
           Instytut Chemii Bioorganicznej PAN, Poznań