pytanie o nazwe

Autor: Maciej Haranczyk <maharan_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 20:14:51 MET

Czy moglby ktos majacy wprawe w chemii organicznej powiedziec jak nazywa
sie grupa >CN (taki karbonyl gdzie jest N zamiast O). Kolega proponowal mi
nazwe imina ale wydaje mi sie, ze ta jednoznacznie sugeruje, ze przy
azocie jest wodor. Mozna oczywiscie powiedziec zdeprotonowana imina itp
ale mi chodzi o taka krotka jednowyrazowa nazwe grupy >CN.
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi,
Maciek

--
 Maciek Haranczyk
 maharan@chem.univ.gda.pl